De mest populära nyårslöftena 2015

  • 0
  • 01/08/2015

Nytt år och därmed kommer nya möjligheter att återuppliva eller sätta upp nya mål. Det är en vanlig företeelse bland människor att upprätta personliga nyårslöften – Facebooks grundare Mark Zuckerberg har annonserat att han tänker läsa en ny bok varje vecka under 2015. Företag sätter också upp nyårslöften för att säkerställa ett framgångsrikt år. Här är några av de mest populära företagslöftena för 2015:

  1. Omfamna tekniken – men inte gömma sig bakom den

Teknik influerar och förenklar nästan alla affärsrelaterade aktiviteter. Att hålla sig uppdaterad med ny teknik och hur det kan förändra arbetsmetoder är mycket viktigt eftersom det är här vi kan finna möjligheter att underlätta och förbättra hur verksamheten bedrivs. Men, det är också väsentligt att inte underskatta vikten av social kompetens och mänskliga interaktioner, och inte gömma sig bakom tekniken.

  1. Behandla kunderna som individer

Att göra upplevelser personliga och behandla sina kunder som individer snarare än att klumpa ihop dem i grupper var populärt 2014, och blir ännu viktigare 2015. Enskilda kunder värdesätter och prioriterar olika saker, som kvalitet, snabbhet eller kostnad. Genom att identifiera dina kunders särskilda behov kan du utveckla och förbättra din produkt eller tjänst för att bättre passa varje enskild kund.

  1. Sätt upp milstolpar för året

Medan det är väsentligt att ha ett övergripande mål för året är det också viktigt att sätta upp milstolpar för att ta sig dit. Genom att sätta upp veckovisa eller månatliga delmål hålls en stadig kurs för det totala målet och det blir lättare att finjustera taktik och strategi under resans gång om nödvändigt.

  1. Smart närvaro på sociala medier

Det är numera ovanligt att hitta ett företag som inte förekommer på sociala medier i någon form. Antalet plattformar för sociala medier har exploderat de senaste åren, vilket gör det svårt för företag att täcka in alla. Som tur är, är det inte nödvändigt att vara aktiv på alla tänkbara forum. Genom att analysera relevanta målgrupper och undersöka vilka medieplattformar de verkar i kan satsningar fokuseras på rätt ställen.

Starten på det nya året är en perfekt tid för att väcka liv i existerande målsättningar eller omfokusera på nya mål, både på ett personligt och professionellt plan. Lycka till med dina nyårslöften!

Kontakta vårt säljteam idag för mer information om alla produkter. Hör av dig