Framgångsrika kampanjer på liten budget

  • 0
  • 04/21/2015

Alla företag, oavsett marknadsföringsbudget, bör tänka över var och hur de spenderar den. Härom veckan rapporterade Marketing Week om företag som visat hur en lyckosam kampanj kan genomföras på en liten budget. Den ideella organisationen Prostate Cancer UK har med begränsade tillgångar framgångsrikt ökad medvetenheten om riskerna och symptomen hos denna vanliga cancerform i Storbritannien.

Vivienne Francis, kommunikationsdirektör på Prostate Cancer UK, berättar för Marketing Week att organisationen “försöker göra lika mycket som de stora företagen gör, med en mycket mindre budget”. Vivienne tillstår att ett varumärke måste vara sticka ut för att ha en chans att verkligen knyta an till människor. “Vi måste tänka igenom noga hur vi kan sticka ut och vara tilltalande, och det handlar om mycket mer än att bara pumpa ut budskap till människor”.

Prostate Cancer UK använder framgångsrikt olika kanaler för att öka medvetenheten och se till att deras budskap når ut. Deras senaste kampanj “Men United” använder en kombination av TV-reklam, digitala kanaler och en mängd olika partnerskap för att driva kampanjen.

Prostate Cancer UK använder ett Z-CARD® som en del i sin Men United-kampanj. Organisationen producerar en “Know Your Prostate”-guide som hjälper män att känna igen tecken och symptom på prostatacancer, och ger information om stödet som finns att få. Det praktiska Z-CARD®-formatet är smidigt för mottagaren att behålla och garanterar på så sätt att budskapet finns nära till hands.

För mer information om hur ett Z-CARD® kan användas, eller för att beställa ett gratis provpack, kontakta vårt säljteam på 08-650 30 13 eller maila sverige@zcard.com.

Kontakta vårt säljteam idag för mer information om alla produkter. Hör av dig