Kraven på mobila webbsidor ökar

  • 0
  • 12/04/2014

Företag är under konstant press att hålla sig uppdaterade med snabbväxande teknologi, och konsumenter förväntar sig kunna använda samma funktioner när de surfar i mobilen som på den ordinarie webbsidan. Twitter rapporterade tidigare i år att 86% av surftiden på deras sida kommer från mobila enheter. Den här statistiken kan inte ignoreras. Det blir allt viktigare för företag att erbjuda användarvänliga mobila hemsidor.

Webbanalysföretaget Netbiscuits genomförde nyligen en internationell studie för att undersöka konsumenters beteende på den mobila webben. Studien visar att 91% av konsumenterna bytte till konkurrentens mobila hemsida om deras förstaval var för långsam eller inte tillräckligt lättnavigerad. Netbiscuits studie visar att det finns flera orsaker till att konsumenter är missnöjda med en mobil webbsida, men 90% av de tillfrågade uppger att största anledningen är att det är för svårt att hitta information jämfört med samma webbsida på en datorskärm.

Som förväntat är integritet och sekretess viktiga frågor när det kommer till mobila hemsidor. 40% av de tillfrågade i “The People’s Web Report” svarade att de genast stänger ner en mobilsida om de blir ombedda att dela sina platser.

När konkurrensen inom en bransch är hög och det finns andra alternativ för konsumenterna att välja måste företag kämpa hårdare för att inte försvinna i mängden. Även om “content is king” är det lika viktigt att kanalen som förmedlar innehållet fungerar optimalt.

Kontakta vårt säljteam idag för mer information om alla produkter. Hör av dig