Listig marknadsföring med print

  • 0
  • 09/17/2014

Jag är säker på att du hört det förr:

Tryckt marknadsföring är ute. Konsumenter ger ingen respons på det längre. Det är för dyrt. Du kan inte göra det personligt. Det är gammaldags och om du fortfarande satsar på tryckt marknadsföring lever du på stenåldern.

Låter det bekant? Det är en vanlig missuppfattning att tryckta medier är på utdöende, för att aldrig mer återuppstå.

Men det är inte sant, print håller inte på att försvinna, tvärtom – det frodas! Nej, det är inte samma som för ett par decennier sedan, det har utvecklats med tiden, men i grund och botten är det fortfarande tryckt marknadsföring. Medan omvärlden flyttar in i den digitala världen och internet blir allt mer överbefolkat finns det ännu utmärkta möjligheter att nå dina kunder offline.

Tryckt direktreklam står fortfarande för 43% av detaljhandelns marknadsföring, och 76% av småföretag säger att deras mest lönsamma marknadsstrategi innefattar aktiviteter i både tryckta och digitala medier. Medan kampen rasar om den nyaste och coolaste digitala tekniken är print det listiga alternativet, med chans att vara riktigt kreativ och unik.

Print lever fortfarande i allra högsta grad, och en artikel i Business 2 Community diskuterar mer i detalj hur du kan finslipa din tryckta marknadsföring för att ge en extra fördel i konkurrensen.  Ingen vill missa en chans att skicka sina kunder något de kan behålla med ens varumärke på, så den listige marknadsföraren väljer unika trycksaker av hög kvalitet som garanterat inte kan förpassas med ett enkelt tryck på Delete.

Kontakta vårt säljteam idag för mer information om alla produkter. Hör av dig