Skapa lojala kunder med rabattkuponger

  • 0
  • 12/09/2014

Kundklubbar används i detaljhandeln världen över, för att attrahera kunder och framför allt för att stimulera befintliga kundrelationer. Marknadsundersökningar från bland annat The Grass Roots Company visar hur viktigt förmåner är för konsumenter och att bonusar och rabatterade medlemspriser är en av de största anledningarna till att de fortsätter att handla i samma butiker.

Marknadsföring har genom åren övergått från ett offensivt angreppssätt där företag konkurrerat om alla konsumenter på marknaden, till en mer defensiv strategi där man kämpar för att behålla befintliga kunder. Att behålla och underhålla lojala stamkunder är betydligt billigare än att locka till sig nya kunder, och en direktkontakt med konsumenterna genom kundklubbar och medlemskort gynnar båda parter genom ett utbyte av förmåner och rabatter mot återkommande köp.

Ett sätt att belöna sina befintliga kunder och locka dem till regelbundna köp är med rabattkuponger. Studien The Lure of Loyalty som tillfrågat 1000 konsumenter rapporterar att 60% går med i kundklubben för att få kuponger och värdecheckar.

Z-CARD®:s kund All Bar One valde en avrivningsbar kupong som del av deras PocketMedia®-kampanj, och fick på så sätt ett ökat engagemang från kunderna som belönades för sin lojalitet med attraktiva erbjudanden.

 

Kontakta vårt säljteam idag för mer information om alla produkter. Hör av dig